۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
سرخط خبرها

یمن: برای یک جنگ طولانی مدت آمادگی داریم

  • کد خبر: ۲۰۹۲۱۰
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
یمن: برای یک جنگ طولانی مدت آمادگی داریم
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در ادامه هشدارهای خود درباره اقدامات تنشزای واشنگتن و لندن در دریای سرخ که در حمایت از اسرائیل صورت می‌گیرد، گفت که «ما، به هژمونی آمریکا، پایان خواهیم داد و برای یک جنگ طولانی مدت آمادگی داریم».

به گزارش شهرآرانیوز، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز سه‌شنبه تأکید کرد که این کشور بسیار قدرتمندتر از این است که از حملات آمریکا، انگلیس و اسرائیل، آسیبی ببیند.

العاطفی به آمریکاییها هم هشدار داد: از دریای سرخ به آنان می‌گوییم که ما، به هژمونی آمریکا، پایان خواهیم داد و شورای عالی سیاسی نیز تمامی تدابیر را اتخاذ کرده است و برای یک جنگ طولانی مدت آمادگی داریم.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایتهای خود از اسرائیل، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌‌های اسرائیلی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داد.

العاطفی در ادامه با بیان اینکه آمریکا و انگلیس باید قدرت تصمیمات حاکمیتی یمن را درک کنند و بدانند که غیر قابل مناقشه است، گفت: تأمین امنیت دریای سرخ از نظر حقوقی، سیاسی و نظامی بر عهده دولتها و کشورهای حاشیه دریای سرخ به ویژه یمن است.

وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه دولت آمریکا، ارزشهای بین‌المللی را بنا بر تمایلات سیاسی و جنگهای خود علیه سایر ملتها به بازی می‌گیرد، خاطر نشان کرد: اینکه مواضع ملت یمن در حمایت از غزه، از سوی رژیم آمریکا، تروریستی خوانده شود، مسئله مضحکی است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح روز دوشنبه هفته جاری از حمله نیروی دریایی این کشور به یک کشتی آمریکایی خبر داد و گفت: این حمله با استفاده از یک موشک دریایی مناسب و در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن انجام شده است.

آمریکا و انگلیس به دنبال عملیات‌های نیروی دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب اخیرا به خاک یمن حمله کرده بودند.

این حمله پس از آن انجام شد که نیروی دریایی یمن یک نفتکش انگلیسی را هدف حمله قرار داد که شبکه «المیادین» به نقل از منابع ویژه خود گزارش داد این کشتی انگلیسی در حال انتقال سوخت برای جنگنده‌های اسرائیلی بود.

یحیی سریع در پایان تأکید کرد: از جمله مأموریت‌های کشتی‌ نیروی دریایی آمریکا که یمن آن را مورد حمله قرار داده، حمایت لجستیکی از نیروهای آمریکایی بوده که در حمله به یمن مشارکت داشتند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->